AAA
Szkoła Podstawowa w Jędrzejewie

16 października 2016 10:43 | Aktualności

Szósta wizyta uczniów ZS w Jędrzejewie na Morawach

16 zawodniczek UKS Venus Jędrzejewo w dniach 6-8.10.2016 uczestniczyło w kolejnym etapie wymiany międzynarodowej. Tym razem spotkaliśmy się w Czechach. Na zaproszenie Emila Polaka
i Aleny Svoradinowej mieliśmy okazję zwiedzić ciekawe obiekty czeskich Moraw i wziąć udział w zawodach rekreacyjno-sportowych. Droga do Czech mijała szybko- na granicy wymieniliśmy złotówki na korony a pierwszy dłuższy przystanek zorganizowaliśmy w Ołomuńcu. Na starym mieście zobaczyliśmy gotycki ratusz z zegarem astronomicznym, kolumną Św. Trójcy oraz katedrę św. Wacława i kościół św. Michała. Do Kobyli dotarliśmy ok. 14.00. Obiad zjedliśmy w szkolnej stołówce. Po posiłku czekała wszystkie dzieci niespodzianka – tym razem nie spaliśmy w hotelu lecz zaproszono nasze dzieci do czeskich domów. Dla niektórych był to szok. Okazało się, że nikt nie żałował a integracja kulturowa przynosi wtedy lepsze efekty. Po kwaterunku rozegraliśmy pierwszy mecz w koszykówkę z gospodyniami. Pomimo zmęczenia osiągnęliśmy satysfakcjonujący wynik – starsza drużyna wygrała a młodsza ustąpiła swoim rywalkom różnicą zaledwie 4 punktów. Po kolacji udaliśmy się do siedziby kobylskiego ORLA gdzie dziewczęta mogły skorzystać z infrastruktury sportowej oraz rozegrać mecz w kręgle.

W kolejnym dniu pojechaliśmy do Lednic. Tam zwiedzaliśmy muzeum zabawek, a następnie udaliśmy się do pałacu Liechtensteinów. Z pokładu  łodzi turystycznej obejrzeliśmy park, pałac
i minaret. Powrót powózką konną był nie mniejszą niespodzianką. Wycieczka zrobiła na nas wszystkich ogromne wrażenie. Od 14 kontynuowaliśmy rozgrywki – w tym dniu pokonaliśmy młodsze koleżanki z Nitry choć nie przyszło to łatwo. Wieczorem wszyscy uczestnicy zawodów uczestniczyli we mszy św. w kościele w Kobyli. Posługę kapłańską pełni tam już od 8 lat polski ksiądz spod Limanowej dlatego część nabożeństwa prowadzono w języku polskim. Wieczór zaplanowały indywidualnie rodziny w Kobyli.

Ostatni dzień rozpoczęliśmy od biegu – konwencja była dość zaskakująca, albowiem każdy zespół biegł oddzielnie. Potraktowaliśmy to jako rozgrzewkę przed decydującymi meczami. Niestety po kilku minutach gry okazało się, że zespół z Preselan jest poza zasięgiem.  Młodsza drużyna pomimo  większego zaangażowania również  przegrała. W dość minorowych nastrojach zjedliśmy obiad na szkolnej stołówce  i pojechaliśmy do domów się spakować. Najmilszym akcentem kończącym międzynarodowe spotkania było podsumowanie w siedzibie ORLA KOBYLI. Przedstawiciele samorządu i władz klubu wręczyli puchary i medale wszystkim zawodniczkom. Niestety Trofeum Winnej Latorośli Moraw ponownie pojechało na Słowację i trudno sobie wyobrazić że przy takiej dyspozycji w przyszłym roku je odbierzemy. Jeśli mogę kogoś wyróżnić za grę to niewątpliwie w grupie starszej Julię Golon ,a w grupie młodszej Amelię Jankowską.  Po pożegnaniu z rodzinami ruszyliśmy w drogę powrotną. Nieodłącznymi punktem były zakupy w Ołomuńcu a dodatkową niespodzianką sponsorowaną przez Pana Marcina Nowaka – posiłek w MC Donaklds. Dziękujemy wszystkim opiekunom, kierowcy oraz Dyrekcji Szkoły za zorganizowanie tej  sportowo - kulturalnej wyprawy.

Zespół Szkół reprezentowały: Otylia Nowak, Zuza Sikora, Magda Ostrowska,  Julia Naplocha, Patrycja Andrzejewska, Oliwia Wielgosz, Amelia Jankowska, Amelia Krysztopolska, Amelia Porębska, Magdalena Kozak, Patrycja Kowalska, Zuza Malinowska, Wiktoria Szutkowska, Emilka Błażyńska, Julia Golon, Marta Mikołajewska.

Opiekunowie: Ewa Jachimczyk, Marcin Nowak, Robert Zimny.